RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Ceny nemovitostí kvůli koronaviru neklesají

Nepříjemná pandemie zasáhla celý svět. Nejde ani tak o zdravotní trable, které virus způsobuje v podstatě jen nemocným a starým lidem, ale spíše o ekonomické dopady, které sebou pandemie díky opatřením vlády nese. Spousta lidí očekávala, že jedním z důsledků pandemie bude také snižování cen nemovitostí, ale to se zatím neděje. Uvidíme, jaká bude budoucnost, ale zatím se dá spíše hovořit o stagnaci trhu s nemovitostmi.

Jaká bude budoucnost?

Cena nemovitostí v čase roste. Když výjimečně klesá, je to jen v mírných a krátkodobých výkyvech. I proto je brána investice do nemovitostí jako to nejrozumnější, kam může člověk peníze investovat. Odborníci odhadují, že koronavirová krize ani v budoucnu k poklesu cen nemovitostí nepovede. To předpokládá i Česká národní banka.

Faktem je, že nikdo neví, co se bude dít. Média už pomalu připravují lidi na druhou vlnu pandemie, takže není jisté, co se stane, jestli vláda nepřijde s dalšími drakonickými opatřeními, které ekonomiku likvidují. Věřme, že zvítězí zdravý rozum a ne strach!

Kdyby ceny nemovitostí klesaly…

Kdyby nastala situace, že začnou ceny nemovitostí výrazněji klesat, skoro nikdo (kromě lidí, kteří chtějí nemovitost aktuálně koupit) se nebude radovat. Naopak, například banky by musely řešit nedostatečné zástavy hypoték, majitelé nemovitostí by prodávali pod cenou, developeři by se dostali pod obrovský finanční tlak

Zatím však ceny nemovitostí neklesají a opravdu i podle statistických ukazatelů trh s nemovitostmi stagnuje. Uvidíme, jak tomu bude na podzim, kdy už budeme mít v ruce přesnější statistiky a další čísla z letošního jara a léta.

5.7.2020

Tomáš Šimek remax delux

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.