RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Do konce ledna podejte přiznání k dani z nemovitých věcí na rok 2021!

Jestli vlastníte (nebo jste vlastnili) nemovitost, je možné, že se vás bude týkat podání přiznání k dani z nemovitých věcí na rok 2021. Nejzazší termín podání tohoto daňového přiznání je 1.únor 2021. Dle zákona mají povinnost podat toto daňové přiznání poplatníci, u kterých došlo během roku 2020 ke změnám vlastnictví nemovitých věcí. Pojďme se podívat, co se mezi změny vlastnictví počítá.

Nejčastěji jsou to následující změny:

  • Získání nemovité věci - pozemku či stavby. Nabytí může být darováním, dědictvím, převodem na základě kupní smlouvy, vkladem či jinak.
  • Konec vlastnictví nemovité věci. Stejnou povinnost jako při nabytí, máte i při ukončení vlastnictví, ať už darováním, převodem na základě kupní smlouvy, vkladem nebo jinak.
  • Změny v rozsahu nemovitosti. Povinnost podávat toto daňové přiznání máte i tehdy, když jste svou nemovitost rozšířili, přestavěli nebo třeba změnili způsob jejího využití.

 

Jak daňové přiznání podat

Dodržte termín do konce ledna 2021 a vše ideálně vyřiďte online nebo poštou. Můžete jednoduše využít elektronický formulář, který najdete na www.daneelektronicky.cz v sekci elektronická podání pro finanční správu – elektronické formuláře – Daň z nemovitých věcí – Daňové přiznání k dani z nemovitých věcí – od roku 2011 včetně. Toto vyplněné daňové přiznání tak můžete rovnou poslat příslušnému finančnímu úřadu. Zaplatit tuto daň musíte do 31.5.2021 – finanční úřad vám na základě tohoto přiznání pošle složenku na vaši trvalou adresu.

Když si nevíte úplně rady, můžete oslovit i realitní kancelář, se kterou jste spolupracovali. Určitě vám rádi poradí!

4.1.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.