Obecně platí, že když chcete prodávat nemovitost, budete mít nejspíše povinnost nechat si zpracovat PENB. Tento průkaz energetické náročnosti budovy se stanovuje výpočtem celkové roční dodané energie potřebné na vytápění, větrání, chlazení, klimatizaci, přípravu teplé vody a osvětlení při standardním užívání.
Podle zákona je povinen předložit PENB skoro každý vlastník budovy (kromě výjimek) a bytové jednotky, komerčních či obchodních prostor při jejím prodeji nebo pronájmu. Vlastník jednotky či objektu je tak povinen zajistit na vlastní náklady zhotovení energetického průkazu pro jeho předložení již při samotné inzerci a nabídce nemovitosti. A také při uzavírání kupní smlouvy, kde je povinen ze zákona tento průkaz kupujícímu předat při podpisu smlouvy (může být i ověřená kopie).
Platnost průkazu energetické náročnosti budovy je 10 let nebo do provedení větších změn, min. 25 % změn na „obálce“ budovy. PENB musí být přiloženo k dokumentaci v těchto situacích:
Existují i výjimky, kdy PENB není potřeba. Taková výjimka se vztahuje na tyto objekty a situace:
Průkaz energetické náročnosti budov se nevyžaduje ani u změny nájemníků a při prodeji podniků nebo jejich částí. Tato povinnost se také netýká památek, objektů v památkové zóně a objektů pro náboženské účely, průmyslové a zemědělské budovy se spotřebou do 700 GJ.
Cokoliv ohledně PENB vám určitě vysvětlí každý schopný makléř.
27.5.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1994. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.