RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Jak je to při prodeji se zodpovědností za vady nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, máte jako prodávající zákonnou povinnost informovat budoucího vlastníka nemovitosti o celkovém technickém stavu nemovitosti, a také upozornit kupujícího na všechny vady, o kterých víte. Když mu všechny známé vady oznámíte, pak už za ně jako prodávající nezodpovídáte.

Pro jistotu se hodí, když se s makléřem domluvíte, a on vám zajistí technickou inspekci a vypracování technické zprávy. Budete mít v ruce dokument, který vás ochrání v případě, že by chtěl časem kupující vady nemovitosti nějakým způsobem reklamovat.

Nejčastější vady nemovitostí

Vady na nemovitostech mohou být různé. Mezi nejčastější vady nemovitostí patří například:

  • nekvalitní okna a dveře
  • špatné zaizolování nemovitosti či dokonce nezaizolování obálky budovy
  • špatně vyspádované venkovní parapety
  • nerovné podlahy
  • předimenzované nebo poddimenzované tepelné zdroje aj.

Může se stát, že když tyto vady nebudete řešit a ony nejdou na první pohled vidět, bude to chtít kupující později reklamovat. Svou technickou inspekci si před koupí nemovitosti může nechat zpracovat i kupující, což je dobré pro obě strany. Někdo nechá posouzení o technickém stavu na svých vlastních pocitech a znalostech, jiný si raději najme odborníka, který mu zpracuje objektivní posouzení technického stavu nemovitosti, kterou se chystá koupit.

Pokud realitní makléř provází klienta celým procesem prodeje nemovitosti, pak je vhodné, aby jej informoval též o odpovědnosti prodávajícího za případné vady prodávané nemovitosti a umožnil klientovi, aby při znalosti faktického a právního stavu svých nemovitostí zvážil případná rizika.

11.8.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.