RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Když chcete prodat les

Starat se o les tak, jak ukládá zákon, není úplně jednoduché a stojí to dost úsilí i peněz. Navíc je to starost, která nikdy nekončí a když pak přijde kalamita v podobě několika suchých let v kombinaci s kůrovcem, majitelé lesů jsou v jednom kole. Uschlé smrky ani nestíhají těžit, navíc jsou dnes ceny za dřevo tak směšně nízké, že z prodeje skoro nic nemají. Když někdo například zdědí lesy a nechce se o ně starat, jednou z variant, jak to vyřešit, je les prodat.

Kdo les koupí

O lesy mají zájem hlavně profesionálové z oboru, pouhých 30 % kupujících pak tvoří laická veřejnost. Les můžete koupit přímo, v aukcích či veřejných soutěžích nebo přes realitní kanceláře. Prodávat lesní pozemky mohou města, obce i soukromí vlastníci (stát lesy prodávat většinou nesmí).

Cena lesa

Cenu lesa ovlivňuje složení a druhy dřevin, stáří dřevin, přístupové cesty, dostupnost terénu i situace na trhu s dřevem. Cenu lesního porostu silně ovlivňuje také tvar lesa, stupeň ochrany přírody, atraktivita lokality, případně i právní vady této nemovitosti. Lesní pozemky jsou považovány za celkem jistou investici, tak jako to platí obecně u investicí do nemovitostí. Ideální je poradit se s realitní kanceláří, která má s prodejem lesních pozemků zkušenosti.

Ten, kdo chce koupit les, počítá logicky s tím, že vydělá hlavně na těžbě dřeva. Obecně platí, že nejatraktivnější stromy v lese jsou smrk a dub. Smrkové dřevo je možné dobře průmyslově zpracovat, dub je zase tvrdá a ušlechtilá dřevina.

O nacenění lesa před prodejem můžete požádat některou realitní kancelář, když si prověříte více nabídek, budete mít jistotu, že neprodáte les zbytečně pod cenou. Ale obecně budete mít vůbec štěstí, když se vám lest podaří prodat…

26.3.2021

Chci zaslat e-book zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.