RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Když se na prodej nemovitosti spěchá, prodá se třeba jen za 85% tržní ceny

Pandemie ovlivnila prakticky každého. Spousta podnikatelů, živnostníků i obyčejných lidí se dostává do finančních problémů. Aby podpořili či zachránili své podnikání, aby splatili dluhy, aby mohli v klidu žít, prodávají lidé v rychlosti své nemovitosti, které jdou na dračku. Často se stává, že lidé kvůli své životní situaci spěchají, což má však dopad především na prodejní cenu.

V praxi se ukazuje, že v posledních měsících stoupá počet lidí, kteří na prodej své nemovitosti opravdu spěchají. Využívají okamžitý výkup, který nabízí některé realitní kanceláře, nebo klidně nemovitost podhodnotí, aby se prodala co nejrychleji. Ideálně v řádech dnů. To s sebou nese ztrátu. Obecně platí, že ještě vyšší ztráta oproti reálné tržní ceně je v případě, kdy se jedná o nějak problematickou nemovitost. Může na ni být uvalena exekuce, může tam být nepříjemné věcné břemeno, více vlastníků a spousta jiných komplikací.

Dá se čekat, že ekonomické dopady pandemie donutí ještě mnohem více lidí, řešit své finanční problémy prodejem nemovitosti. A rychlý výkup je řešení, kdy prodávající dostane peníze na účet v řádech dnů, maximálně týdnů. Přitom průměrná doba, za kterou prodávající dostane peníze na účet za prodej bytu, je 3 měsíce, u rodinného domu pak dokonce 6 měsíců. A to mluvíme o průměrné době. Může to být méně, ale i více.

Když si to shrneme, tak spěchat s prodejem se vyplatí jen těm, co peníze opravdu potřebují rychle, ať už je důvod jakýkoliv. Naopak když spěchat nemusíte, nebojte se s pomocí makléře zkusit získat za svou nemovitost co nejvyšší částku!

23.11.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.