RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Když zdědíte dům po prarodičích

Dědictví bývá málokdy jednoduché a velmi často končí tak, že určitou nemovitost dostane více majitelů. Ti se pak musejí domluvit, co s ní. Obecně platí, že nejjednodušší variantou je dům po prarodičích prodat a utržené peníze si rozdělit. Ne vždy je však tato možnost preferovaná. Někdy v domě chce jeden z dědiců bydlet a ostatní vyplatit, jindy chtějí zase dědicové dům nechat jako místo, kam bude rodina jezdit na chalupu. Tady je domluva na vás.

Když však zdědíte dům po prarodičích výlučně vy, je vše o dost jednodušší. Můžete si s nemovitostí dělat, co se vám zlíbí. V praxi to bývají tyto 4 varianty:

  • Dům prodat. Prodej domu je jednoduchý a vy budete mít najednou pěkné finanční prostředky třeba na vyplacení vlastní hypotéky, nebo na cokoliv potřebujete. Oslovíte realitního makléře, společně určíte cenu, dům připravíte k prodeji a za pár měsíců už bude mít nového majitele.
  • Do domu se přestěhovat. Když chcete udělat změnu můžete se do domu po prarodičích přestěhovat. S tím často souvisí alespoň částečná rekonstrukce domu. Někomu se taková varianta náramně hodí.
  • Dům pronajímat. Když nechcete dům prodávat, ani v něm bydlet, nabízí se možnost dům pronajímat. Možná to bude chtít nějaké investice, ale stejně se vyplatí o dům starat. A vždy je lepší, když v domě někdo žije, jinak dům obvykle pustne a klesá i jeho tržní hodnota.
  • Dům používat jako chalupu. Z domů po prarodičích se také velmi často stávají chalupy, kam může jezdit celá rodina. Tady je důležitá dobrá lokalita.

Ať už zvolíte jakoukoliv variantu, dobře si ji promyslete. V případě prodeje či pronájmu domu vám nejlépe pomůže zkušená realitní kancelář.

1.3.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.