RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Koupelna a WC – co je lepší, dohromady nebo zvlášť?

Kupujete byt, stavíte nový rodinný dům nebo jen děláte rekonstrukci záchodu a koupelny? Možná zvažujete, jestli mít WC a koupelnu v jednom prostoru, nebo raději odděleně. V tomto článku se podíváme na konkrétní výhody a nevýhody obou variant.

WC v koupelně

Tato varianta má jednu zásadní nevýhodu a to je soukromí. Když soukromí pomineme, pak jsou zde také výhody. Když máte toaletu rovnou v koupelně, je to pohodlnější, nemusíte během hygieny přecházet z jedné místnosti do druhé. Další výhodou je skutečnost, že díky spojení WC s koupelnou můžete hlavně v bytech ušetřit trochu cenného místa.

Samostatné WC a koupelna zvlášť

Nic nepřekoná ten pocit soukromí, který je na WC jednoduše potřeba. Když máte oddělené WC, nezabíráte celou koupelnu, kterou mohou využívat jiní členové domácnosti, což při spojení WC s koupelnou často není vítané. Navíc toaleta není na pohled nijak atraktivní, případně může po použití i nějaký čas nepříjemně zapáchat. Propojení koupelny a WC není příliš vhodné ani z hygienického hlediska, protože střevní bakterie, které se kolem WC vyskytují, mají docela velký dosah. Nemluvě o estetice.

Ideální je mít samostatné WC plus koupelnu s toaletou

Obzvláště ve větších rodinách se vyplatí mít v domě dva záchody. Jeden je samostatný a druhý může být spojený s koupelnou. Takováto varianta dokonce představuje i současný trend při výstavbě bytů i rodinných domů. Maže se zde nevýhoda potřeby soukromí, navíc návštěvou WC nemusíte blokovat celou koupelnu. V rodinných domech se často počítá s WC v patře domu, kde je i ložnice, aby nebylo nutné chodit v noci na záchod dolů po schodech.

4.10.2020

Chci zaslat e-book zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.