Přesně tak, marketing nemovitosti je pro skvělý prodej zásadní. Můžete vlastnit krásnou nemovitost a můžete ji i prodat ale bez precizního marketingu nikdy neoslovíte všechny možné potenciální zájemce, kteří by o koupi vaší nemovitosti mohli mít zájem. A proto nikdy z prodeje nezískáte maximum.

Co vlastně slovo „marketing“ znamená?

Dle americké marketingové asociace je marketing činnost, soubor institucí a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a společnost jako celek. Složité? Jde vlastně o to, propojit nabídku s co možná největší poptávkou. Dát všem potenciálním zájemcům vědět, že je tu zboží či služba o které by měli mít zájem. Jednoduché?! A přesto spousta prodejců nemovitostí, ať už z řad lidí, kteří prodávají sami nebo i z řad realitních makléř špatně provedená. Někdo pouze udělá pár fotografií a vloží nic neříkající inzerát na pouhý jeden internetový server. Zásadní chyba! Někdo dokonce neudělá ani toto a zveřejní inzerát bez fotek s textem: Prodám byt 3+1 v Brně…

Jak na marketing?

Marketing prodeje začíná již při přípravě nemovitosti k prodeji, kdy je potřeba byt či dům uklidit, vymalovat a nachystat tak, aby na fotografiích a na případném videu byla nemovitost co možná nejatraktivnější (neboli home-staging). Dále doporučuji spolupracovat s profesionálním fotografem a kameramanem, který zná trendy ve focení a natáčení nemovitostí a přesně dokáže vystihnout všechny klady. Dejte pozor i na to, aby tento profesionál uměl fotit prostor! Může být rozdíl mezi fotografem, který fotí svatby a profesionálním fotografem nemovitostí.

V momentě, kdy máme fotografie a videoprohlídku nachystanou, tak nastává ta nejdůležitější chvíle: je třeba důkladně promyslet marketingovou strategii prodeje tak, abychom na prohlídku dovedli všechny potenciální zájemce o koupi vaší nemovitosti.

Inzerce nemovitosti

Kde všude inzerovat? Použít plachtu NA PRODEJ? A co inzerce v lokálním tisku? Letáková kampaň? V dnešní době jsou velmi moderní sociální sítě, mám prodej podpořit i zde? A co osobní kontakt s lidmi ze sousedství? A co takhle nemovitost nabídnout i klientům kolegů z jiných realitních kanceláří?

Vidíte kolik možností existuje? Realitní makléř, kterého si k prodeji vaší nemovitosti přizvete by měl všechny tyto možnosti zvážit a využít všech, které v daném momentě a na daném místě dávají smysl. 

Z mojí praxe

Většinu z těchto marketingových aktivit jsem sám nedávno využil při prodeji bytu 2+kk v Brně – Bohunicích na ulici Ukrajinská. Díky širokospektrálnímu marketingu jsem dosáhl toho, že jsem měl více než 60 poptávajících, z čehož se mi vygenerovalo 42 prohlídek a 21 vážných zájemců. Následně díky promyšlené strategii prodeje a využití aukce jsem dosáhl navýšení kupní ceny o krásných 22 %!

Zvažujete prodej vaší nemovitosti? Zajímalo by vás, jakým způsobem pracuji? A co svým klientům nabízím? Zavolejte anebo napište email a domluvíme si osobní schůzku, kde vše probereme.

14.1.2020 

Vlastimil Pohajda, realitní makléř. Telefon:  774 402 178, email: vlastimil.pohajda@re-max.cz 

Vlastimil Pohajda makléř