V dnešní době se ještě někdo méně informovaný možná najde, kdo nechává prodávat svou nemovitost přes více realitních kanceláří a makléřů. Myslí si, že to celý proces urychlí, ale není to moc rozumné a v praxi to vypadá tak, že pro nikoho není taková nemovitost priorita. Makléři mají nižší motivaci, necítí důvěru, majitel pořádně neví, kolik a jací zájemci se ohlásili. Navíc zájemci o takovou nemovitost automaticky ztrácejí zájem…

Prodej přes více makléřů má i další nevýhody:

  • Umělé snižování ceny. Když nemovitost nabízí více makléřů a realitních kanceláří, vzniká zbytečně umělá rivalita, a makléři tak tlačí cenu dolů, aby prodali oni.
  • Pochybnosti zájemců o nemovitosti. Když má jedna nemovitost více inzerátů, vypadá to podezřele. Může se zdát, že se nemovitost špatně prodává, nebo je s ní nějaký problém.
  • Mix informací. Majitel obvykle nedostává všechny informace, protože je ve hře příliš mnoho lidí. Neví, kolik a jakých zájemců se ozvalo, nemá prodej pod kontrolou.
  • Laxnost makléřů. Když nemá makléř velkou důvěru, může být laxní a o prodej dané nemovitosti se zajímá jen okrajově. Nedá do toho všechno.

Vyberte jednoho důvěryhodného makléře!

Naopak když má makléř od majitele nemovitosti absolutní důvěru, může se prodeji věnovat na sto procent. Má větší motivaci dát do prodeje všechno, vytvoří perfektní inzerát a věnuje zakázce více času, investuje do zakázky spoustu finančních prostředků. Je to pro něj priorita, což pozitivně ovlivní průběh celého obchodu. Makléři a realitní kanceláře vám mohou naslibovat cokoliv, aby si vás získali, ale když mají výhradní právo zprostředkování prodeje, pak jsou na vaší straně a budou za vaši věc bojovat. A to je to, co od makléřů lidé chtějí. Takže myslete i na motivaci makléře, vyberte si toho pravého a nechte prodej jen na něm!

2.11.2020