Aktuální hypoteční trh a situace v ekonomice

Hypoteční trh

Červencové výsledky hypotečního trhu lehce zaostaly za červnovou produkcí, což je celkem obvyklý jev v důsledku letních dovolených.

V červenci se podepsaly úvěry v souhrnném objemu 11,39 mld. Kč z toho hypoteční banky si připsaly úvěry za 10,56 mld. Kč a stavební spořitelny 0,83 mld. Kč. Je zřejmé, že podíl stavebních spořitelen na celkové produkci zajištěných úvěrů dál klesá a stavební spořitelny se více orientují na drobné rekonstrukce a modernizace nemovitostí prostřednictvím svých nezajištěných úvěrů.

Červencová produkce hypotečních úvěrů v meziročním srovnání poprvé po dlouhých 19měsících překročila čísla předchozího roku (červenec 2022 - 9,87 mld. Kč).

Úrokové sazby podle předpokladu dál lehce klesaly, konkrétně nabídkové sazby z počátku srpna meziměsíčně klesly o 5 bazických bodů na hodnotu 6,19 %. Sazby na realizovaných úvěrech za červenec poklesly o 6 bps na hodnotu 5,80 %. Základní úroková sazba ČNB podle očekávání zůstala dál na 7% hodnotě, kde setrvá min do 27. 9. 2023, termínu dalšího měnově politického zasedání ČNB.

I přes aktuální drobný nárůst hodnoty úrokových swapů (pětiletý swap 4,5 %) se domníváme, že by mělo dojít s příchodem nového školního roku k dílčímu snížení úrokových sazeb.

Co nového v ekonomice?

Červencová inflace dál klesala na aktuální hodnotu 8,8 %. Pozitivní zprávou je meziměsíční pokles cen v kategorii potravin o 0,8 %. To by mohl být prvotní signál ke stabilizaci cen potravin.

Situace v ekonomice se i nadále nevyvíjí podle optimistického scénáře. Tržby v maloobchodě dál klesají, a to již čtrnáctý měsíc za sebou (červenec pokles meziročně o 4,1 %). Situace ve stavebnictví se v červenci mírně zlepšila a zaznamenali jsme 1% meziroční růst po 12měsíční trajektorii poklesu. Otázkou je, zda červencový výsledek je obratem ve vývoji českého stavebnictví nebo jen nahodilým výsledkem na pomezí statistické chyby?

Český průmysl vykazuje plusové výsledky zhruba od února letošního roku, dalo by se tedy říct, že průmysl roste. Při bližším pohledu však zjistíme, že výrazněji roste jen sektor automotive a to je navíc spojeno s nízkou srovnávací hladinou předchozího roku, kdy doznívala tzv. krize s čipy.

30.8.2023

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.