Tak jako v jiných oborech, tak i u realitních kanceláří a makléřů platí, že nejcennější je osobní doporučení. Když si lidé vybírají realitku, nejčastěji je to na doporučení rodiny nebo přátel a známých. Takové doporučení si nemůžete koupit, je to jen odměna za poctivou makléřovu práci. Když je makléř (nebo realitní kancelář) úspěšný, daří se mu prodávat, jedná férově, a je příjemný, pak mu chodí práce sama. Jeho bývalí klienti jej doporučují. Špičkoví makléři získávají klienty prakticky jen na základě doporučení. Neplatí za reklamu, ale stejně mají práce dost. Co pro to můžete udělat?

Budujte dobré jméno

Je to celkem jednoduché. Buďte vždy féroví. Buďte profesionálové a dělejte svou práci co nejlépe. Chovejte se slušně, snažte se mít nadhled, dodržujte termíny, komunikujte jasně a otevřeně. Když budete spolehliví a féroví, budou z vás úspěšní makléři. Tímto jednáním si totiž budujete dobré jméno. Dobré jméno jako makléř a také dobré jméno realitní kanceláře, za kterou „kopete“. Protože když má dobré jméno celá realitní kancelář, profitují z toho i všichni její makléři.

Odlište se

Aby vás ostatní doporučovali, musí být spokojeni s vaší prací. S jejich spokojeností jim můžete pomoci i cíleně. Zkuste dát něco navíc, odlišit se od ostatních makléřů, se kterými lidé jednají. Pošlete svým klientům vánoční přání, dejte jim na závěr spolupráce malý dárek, zavolejte jim a poděkujte za spolupráci, nebo vymyslete ještě něco lepšího. Když se totiž odlišíte, bude si vás klient o to více pamatovat, a když bude nějaký jeho známý řešit prodej nebo nákup nemovitosti, okamžitě si na vás vzpomene a doporučí vás.

Základem osobních doporučení je tedy osobní zkušenost s vaší prací. Vždy myslete na to, že když se budete chovat slušně a férově, bude se o vás tato informace šířit. Bohužel se šíří (ještě rychleji) i negativní zkušenosti, takže opravdu jednejte tak, abyste dostali vždy pozitivní doporučení.

18.12.2019

Tomáš Šimek, majitel kanceláře. Telefon: 602 703 897, email: tomas.simek@re-max.cz

Tomáš Šimek