Když spolupracujete při prodeji nemovitosti s makléřem, určitě je důležité jej nějak pozitivně motivovat. Tato motivace je hlavně systém a výše provize, ale kromě toho se vyplatí dát makléři plnou důvěru. To znamená, že je nejlepší oslovit s prodejem jen jednoho jediného makléře, který vás bude výhradně zastupovat. Když makléř ví, že nemovitost prodává jen on sám, pak se jeho motivace zvyšuje. Bude se vaší nemovitosti věnovat na 100 %, což pozitivně ovlivní celý průběh obchodu.
Kromě plné důvěry je zde i motivace finanční, tedy výše provize. Tady se používá více variant, jak provizi určit, ale makléř vám jistě nabídne takovou, která jej bude motivovat. Může to být třeba tak, že společně určíte prodejní cenu nemovitosti, a z této ceny dostane makléř určité procento. K tomu může být bonus, že když se makléři podaří prodat nemovitost ještě dráž to, co bude nad dohodnutou cenu, tak si rozdělíte.
Výše provize, způsob jejího výpočtu a výhradní zastoupení, to jsou asi ty nejdůležitější motivační faktory pro každého makléře. Spolehlivý, férový a ambiciózní makléř má však obvykle i vnitřní motivaci. Dokončit zakázku, uspokojit klienta, posunout se zase dál.
Když budete vybírat makléře nebo realitní kancelář, která vám bude stát po boku při prodeji vaší nemovitosti, určitě se o motivace makléře pobavte a ujasněte si způsob provize a hlavně to, jestli vyhovuje oběma stranám.
17.11.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.