Spolupráce s makléřem obvykle začíná tím, že jej oslovíte, když chcete prodat, koupit nebo pronajmout nemovitost. Makléř vás poté celým procesem provede, což zahrnuje přípravu nemovitosti k prodeji, profesionální nafocení a tvorbu inzerátu, určení prodejní ceny, vedení prohlídek, sehnání kupce či nájemníka, úschovu kupní ceny, zajištění PENB a spoustu dalšího, co vede ke kýženému cíli. Když nakonec nemovitost prodáte, koupíte nebo pronajmete, makléř dostane svou odměnu. Každopádně spolupráce by s ním, pokud je profesionál ještě končit neměla…

Zkušení makléři však dělají něco jako poprodejní servis. V praxi jde hlavně o to, aby si budovali dlouhodobé pozitivní obchodní vztahy se svými klienty. I když už je transakce dokončená, makléř dále zůstává v poprodejní fázi s klientem v určitém kontaktu.

Jak zůstat s klientem v kontaktu

Makléři si dlouhodobě budují vlastní databáze kontaktů, potencionálních investorů. Každý spokojený klient se do této databáze samozřejmě dostane, protože když byl se službami makléře spokojen, je velká šance, že až bude příště řešit další transakci s nemovitostmi = obrátí se na stejného makléře. I proto se vyplatí být stále v kontaktu. A to nejlépe s oběma stranami, tedy nejen s prodávajícím, ale i s kupujícím.

Existují různé příležitosti a tipy, jak zůstat s klienty v kontaktu. Například:

  • přání k narozeninám nebo k vánočním svátkům
  • připomenutí přiznání k dani z nemovitých věcí
  • pozvánka na oslavu založení realitní kanceláře
  • nabídka možnosti výhodné investice do nemovitosti
  • pravidelný newsletter

Poprodejní servis makléře je tak spíše snahou o udržení kontaktu a budování dobrého jména makléře či realitní kanceláře, ale pozná se tak snaživý makléř, který na své klienty nezapomíná.

31.5.2021