Jedním z hlavních rozdílů mezi prodejem nemovitosti svépomocí a spoluprací s makléřem je právě shánění kupce. Když chcete prodávat nemovitost sami, můžete být velmi schopní a vytvořit bezvadnou prezentaci, nastavit optimální prodejní cenu, připravit nemovitost k prodeji a prezentaci dát na realitní servery. Už v těchto bodech většina samoprodejců naseká spousty chyb a nevyužije maximální potenciál, ale hlavně zde chybí právě oslovení konkrétních investorů, jejichž databáze si jednotliví makléři vedou. Ovšem bez podepsané exkluzivní smlouvy, pro vás žádný profesionální makléř ani nehne prstem!

Databáze investorů je osobní know-how

Každý makléř takovou databázi vytváří. Postupně ji doplňuje a buduje. Nejde tady ani tak o kvantitu kontaktů, ale spíše o to, mít kontakty na takové investory, kteří nemovitosti opravdu skupují. Tady se ukazuje rozdíl mezi nováčky a zkušenými makléři. Samozřejmě to platí i pro celé realitní kanceláře. V takové databázi jsou obvykle různí investoři, developeři, velkopodnikatelé a jiné subjekty a lidé, kteří do nemovitostí pravidelně investují.

Nabídka se dostane k opravdovým zájemcům

Díky databázi investorů se pak nabídka prodeje konkrétní nemovitosti dostane k opravdovým zájemcům, kteří jsou schopni koupit vaši nemovitost ihned. Samozřejmě záleží na typů nemovitosti, ceně a lokalitě, ale díky spolupráci se zkušeným makléřem máte šanci oslovit více potencionálních zájemců, než když do prodeje jdete sami.

Jak poznáte, jaké kontakty má který makléř? Těžko, sílu databáze makléře nebo realitky se nemáte šanci dozvědět. Tady je potřeba vybrat si důvěryhodnou realitní kancelář nebo konkrétního makléře, který má dobrou pověst. Ideální pak je oslovit známou realitní značku, která má veškerou podporu z celé sítě (například REMAX).

3.10.2020