Použití profesionálních fotografií při prodeji nemovitosti

Prodáváte nemovitost? A přemýšlíte, jak to udělat abyste ji prodali co nejlépe? Samozřejmě, že jste přemýšleli… Ve svém minulém článku jsem psal o videoprohlídce, ta je samozřejmě výborná. Bohužel v některých situacích není technicky možné videoprohlídku udělat. Důvodů může být celá řada, například prostor na video není vhodný, nebo může být nemovitost rozestavěná a podobně. Jak ji tedy nejlépe nabídnout? Opět se zkusme vžít do role kupujícího, který si vybírá nemovitost ke koupi. Je nutné ho upoutat právě vaším inzerátem. Ale jak to udělat? Inzerát bez vizuálního doprovodu to určitě nedokáže, možnosti jsou tedy dvě = fotografie anebo video či ideálně kombinace obou metod.

Jak jsme si řekli, jsou situace, kdy se video moc nehodí. Podívejme se na jeden z nich: Pozemek, který je v uliční zástavbě a na videu by nic moc hezkého nebylo vidět. V této situaci ale dokáže profesionální fotograf divy! Použitím špičkové fototechniky, objektivu, filtru, přisvětlení a třeba i odrazných desek dokáže navodit příjemnou atmosféru fotografie. A navíc do prezentace například zakomponovat vizualizaci co by se všechno dalo na místě postavit. Pro kupujícího už to není jen „díra“ mezi domy ale je to jeho budoucí domov! Jde o to, že potenciální kupující se s takovou prezentací již dokáže ztotožnit.

Druhý příklad je klasický byt, ten sice nepotřebuje žádné vizualizace, ale atmosféra fotek, světlo, úhel pohledu a další, kupujícího zaujme. Profesionální inzerce je hned jiná než ostatní! Emoce hrají při výběru nemovitosti ke koupi zásadní roli. Zamilovat se na první pohled, to je to, oč tu běží. Podle průzkumu 90 % všech kupujících přiznalo, že o nákupu bylo rozhodnuto ještě před samotnou prohlídkou.

Profesionální fotografie nemovitosti

Proč investovat do profesionálního fotografa?

Pokud prodáváte nemovitost určitě se nejdříve podívejte na nabídky ostatních. Jak inzeráty vypadají, co se vám osobně líbí nebo nelíbí. Sami si odpovězte, jak byste chtěli mít prezentovanou právě vaši nemovitost? Zjistíte, že úroveň fotografií je různá, a inzerátů nemovitostí s profesionálními fotografiemi, půdorysem atd. je čím dál více. V dnešní uspěchané době se tedy bez profesionální prezentace neobejdete (anebo prodáte pod cenou).

Skvělá realitní kancelář nechá fotografie zpracovat zásadně profesionálem. Protože nejde jen o to, nemovitost „nafotit“, ale „výborně nafotit“. Profesionálové používají špičkové vybavení. Fotoaparáty i objektivy s výbornou světelností a kresbou, rozptýlená světla atd. Nafocení nemovitosti zabere průměrně 2-3 hodiny (+ homestaging). Nedílnou součástí je také následné digitální zpracování na počítači, samotná technika krásné fotky neudělá. Proto další 3-4 hodiny tráví fotograf u počítače s jejich postprodukcí. To právě dává výsledku tu správnou a pro diváka opravdu zajímavou podobu. Ruku na srdce, tohle každý z nás neumí. Ani já ne a proto při své práci vždy oslovuji profesionála, který pro mé klienty vytvoří ty nejlepší fotografie!

Na závěr shrnutí, proč jsou profesionální fotografie tak skvělým prodejním nástrojem?

  • Už v inzerci bude vaše nemovitost vybočovat z průměrné šedi
  • Pravděpodobně získáte z prodeje nemovitosti více peněz
  • Na prohlídky se přijde podívat v průměru 2x více lidí
  • Kupující nemají tendenci smlouvat o ceně (směrem dolů)
  • Většina lidí se do nemovitosti zamiluje na první pohled
  • Protože jsem profesionální makléř a toto je má práce

11.4.2019

Další dotazy vám zodpoví: Ing. Michal Křístek, tel. 603 209 130, michal.kristek@re-max.cz