Nastavit správnou prodejní cenu nemovitosti hned na začátku prodeje, je jedním z nejdůležitějších a zásadních aspektů k tomu, abychom dosáhli maximální ceny za nemovitost v daném čase, kterou je trh schopný nabídnout. Samozřejmě ať už prodáváme nemovitost, auto nebo cokoliv jiného, vždy chceme prodat za co nejvyšší cenu. Způsobů, jak dosáhnout maximální kupní ceny je hned několik. Ale vždy je nejdůležitější nastavení správné prodejní ceny hned na začátku prodeje.

Jak správně nastavit prodejní cenu

Je potřeba si uvědomit, že prodejní cena nemusí být konečná cena. Může být nakonec nižší, ale je možné prodejní cenu při správně zvolené prodejní strategii i navýšit.  

Způsobů, jak zjistit průměrnou cenu nemovitosti v dané lokalitě je několik. Určitě však nestačí pouhé srovnání s podobnými nemovitostmi v aktuální inzerci. Tento postup dělá většina prodávajících, kteří se rozhodnout prodávat na vlastní pěst. Spousta nemovitostí v inzerci má špatně nastavenou prodejní cenu a mohli bychom si tím spíše uškodit a cenu nastavit příliš vysokou, nebo naopak výrazně nízkou.

Příliš vysoká cena nemovitosti způsobí to, že budete 1-2 měsíce inzerovat bez velkého ohlasu zájemců i přesto, že bude vaše nemovitost ve výborném stavu a žádané lokalitě.

Tak se rozhodnete po dvou měsíční inzerci cenu nepatrně snížit v domnění, že to konečně někoho donutí se vám ozvat. A tak budete pokračovat až do doby, kdy se podaří nakonec prodat. Z takového obchodu po půl ročním prodeji a snižování ceny nebudete mít dobrý pocit a pravděpodobně ve finále získáte méně peněz, než kdybyste cenu nastavili rovnou správně.

Základem úspěšného prodeje je vždy dostat se do kontaktu s co nejvíce zájemci a potencionálními kupci. To se nám však nepodaří, pokud je budeme odrazovat vysokou kupní cenou. Tito zájemci budou inzerát pouze sledovat a čekat, kdy se opět cena sníží = finální prodejní cena tak může být nakonec velmi nízká.

Pokud však hned od začátku nastavíme cenu reálnou (správnou) tak, abychom v potencionálních zájemcích probudili zájem a třeba i obavu o to, že by nemovitost mohla být za takovou cenu brzy prodaná, můžeme při správném vyjednávání cenu značně navýšit!

Prodávat delší čas neznamená prodat dobře a výhodně

Každá nemovitost má svoje specifika. V ceně je potřeba zohlednit například i patro v jakém se nachází nabízený byt, dispozice, anuita, druh vlastnictví případně i nutné měsíční náklady. U domu a ostatních staveb pak hlavně technický stav, poloha objektu, dopravní dostupnost, velikost aj. Z mé zkušenosti nejvíce nevyzpytatelná skupina nemovitostí při tvorbě ceny jsou pozemky, ale to je určitě téma samo o sobě.

Rozhodnete-li se prodávat vaši nemovitost, určitě doporučuji spojit se s prověřeným realitním makléřem, který v lokalitě, kde se nachází, vaše nemovitost působí. Mimo základní cenové srovnání vám může poradit i s tím, jaká je v oblasti aktuální poptávka, i jaký typ nemovitosti zájemci v této lokalitě preferují. Případně vám pomůže nastavit správnou prodejní strategii a kvalitní propagaci nemovitosti. Čím více informací budete mít, tím lépe dokážete cenu nastavit tak, aby byl obchod úspěšný!

PRODÁVAT KRÁTCE, NEZNAMENÁ PRODAT POD CENOU NEBO NEVÝHODNĚ!

2.4.2020

Další odborné dotazy vám zodpoví makléř: Lukáš Neumann, telefon: 725 447 886, email: lukas.neumann@re-max.cz

Lukáš Neumann realitní makléř Brno