RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Udržovat dvě nemovitosti je drahá záležitost

Klasický český model posledních dekád byl takový, že lidé bydleli v bytě nebo v rodinném domě, a ještě navíc měli někde jinde chatu či chalupu. Na chatu jezdili o víkendech a na prázdniny a užívali si tam klidu a přírody. Na druhou stranu taková chalupa potřebuje dost práce i peněz k tomu, aby se udržovala v přijatelném stavu.

Když je člověk mladý, má energie na rozdávání, zvládá se starat o byt, dům, chatu i zahradu. S přibývajícím věkem, s dětmi, a pak i vnoučaty už ubývá sil, a není žádná jistota, že s údržbou nemovitostí pomůže rozrůstající se rodina. I proto starší lidé zvažují darování chaty nebo chalupy někomu z potomků, a soustředí se raději jen na jednu nemovitost, logicky na tu, kde bydlí.

Variantou je pronájem nebo prodej jedné nemovitosti

Když máte více než jednu nemovitost, a nestíháte nebo nechcete se o ni naplno starat, pak se nabízí hned několik variant:

  • Darovat nemovitost dětem. Když o chatu nebo chalupu projevuje někdo z rodiny zájem, můžete mu chatu darovat. Když nechcete, aby chatu prodali, ale dále zůstala v rodinném majetku, je potřeba se s potomky domluvit. Horší už je, jak to udělat, aby z daru nevznikla zlá krev, aby se ostatní potomci necítili ošizeni.
  • Pronajímat nemovitost. Další variantou je chatu či chalupu pronajímat s tím, že se nájemce o nemovitost bude i starat. Budete mít stálý příjem a nemovitost nebude chřadnout. Takto můžete pronajmout nemovitost i někomu z rodiny.
  • Prodat nemovitost. Vždycky můžete chatu prodat a užívat si peněz. V dnešní době je o rekreační objekty celkem velký zájem, takže s pomocí šikovné realitní kanceláře chatu či chalupu prodáte rychle a výhodně.

22.11.2020

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.