RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

V čem lidé v Česku bydlí? Statistika!

Zajímá vás, jaká je v České republice statistika ohledně bydlení? Kolik lidí bydlí v rodinných domech, kolik je v nájmech, kolik v bytech, a kolik jich bydlí pod mostem? V tomto článku se podíváme, jak je rozděleno bydlení v Česku. Možná vás to překvapí…

Nejvíce lidí (44 %) bydlí v rodinných domech. Je to celkem vysoké číslo a značí, že lidé mají toto bydlení nejraději. Pořídit si rodinný dům je finančně náročnější, stejně tak se o něj starat, ale na druhou stranu je skvělé mít soukromí, vlastní zahradu a klid.

Na druhém místě je bydlení ve vlastním bytě (23 %). Tady se bavíme o bytech v osobním vlastnictví. Vlastní byt je takový pohodlný luxus. Nemusíte se starat o dům ani o zahradu. Ve vlastním bytě tak bydlí skoro každý 4. člověk v Česku.

Na pomyslném třetím místě jsou lidé, kteří bydlí v nájmu (21 %). Česko je specifické tím, že se zde nájemní bydlení bere jako z nouze ctnost. Přitom ve Zbytku Evropy je nájemní bydlení bráno plnohodnotně, lidé ho často volí, protože má své nesporné výhody. A také je všude jinde častější než u nás.

Zhruba 9 % lidí bydlí v družstevních bytech, kdy sice nejsou vlastníky, ale výhody má takové bydlení prakticky stejné jako bydlení ve vlastním bytě. Nevýhodou je, že družstevním bytem nelze ručit.

Zbývající 3 % lidí bydlí jinde než ve výše uvedených možnostech. Někteří v sociálních bytech, jiní prakticky pod mostem.

Tato statistická čísla se v průběhu let mění tím, že se lidé stěhují do jiných typů bydlení. Zajímavá je také statistika, že se člověk stěhuje průměrně jednou za dvacet let.

10.6.2020

Tomáš Šimek, majitel kanceláře. Telefon: 602 703 897, email: tomas.simek@re-max.cz

Statistika bydlení v česku

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.