RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Za kolik prodávat nemovitost

Určit optimální prodejní cenu nemovitosti je jednou z nejdůležitějších věcí v celém procesu jejího prodeje. Jak ale správně cenu určit? Když vynecháme možnost, že jednoduše určíte cenu sami, pak jsou ve hře ještě další dvě varianty – oslovit certifikovaného odhadce nemovitostí, nebo spolupracovat s realitní kanceláří, případně jen s makléřem.

Ať cenu určí realitní makléř

Nejvýhodnější pro prodávajícího je nechat určení prodejní ceny na realitním makléři. Ten má (na rozdíl od odhadce) přímou zpětnou vazbu z realitního trhu. Denně se pohybuje v prostředí prodeje a nákupu nemovitostí, jasně vidí, za kolik se jaké nemovitosti v dané lokalitě prodávají. Odhadce je spíše teoretik, který pracuje s cenovými mapami, používá jasně dané metodiky a dá vám odborný posudek s razítkem. Makléř je však blíže reálnému trhu.

Někdy je nutný odhadce

Jsou případy, kdy se spolupráci s odhadcem nevyhnete. Jsou to případy, kdy je nutný odborný odhad nemovitosti kvůli hypotéce, případně i kvůli jiným důvodům. V takovém případě si připlatíte několik tisíc korun, protože makléř vám udělá odhad většinou zdarma. Na druhou stranu máte jistotu, že vám odhadce nebude schválně podsouvat vyšší nereálnou prodejní cenu, což někteří makléři občas dělají, abyste jim svěřili prodej nemovitosti.

Bankovní odhadci ceny nemovitostí podhodnocují

Určitě neurčujte prodejní cenu na základě odhadu nemovitosti, kterou dodá kupující. Když si totiž kupující bere hypotéku, potřebuje k ní odhad nemovitosti. Banky se však logicky chrání před riziky a jejich odhadci tak cíleně podhodnocují ceny nemovitostí. V reálu pak platí, že odhad od bankovního odhadce je nižší, než je skutečná tržní hodnota dané nemovitosti!

12.10.2020

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.