Jaké budou podmínky od 1.4.2022 pro získání hypotéky?

I díky pandemii a s ní související velké inflaci - ČNB znovu zpřísnila podmínky pro získání hypotéky. Konkrétně se jedná o tři ukazatele (LTV, DTI a DSTI), kterými může regulovat trh s hypotékami. Výsledkem pak bude skutečnost, že na hypotéky dosáhne méně lidí. Zpřísnění začne platit od 1.dubna 2022.

Pojďme se na konkrétní ukazatele podívat:

  • DTI (Debt to Income). Jedná se o poměr výše celkového zadlužení žadatele o úvěr a výše jeho čistého ročního příjmu. ČNB nastavila tento ukazatel na 8,5 (u mladých do 36 let na 9,5).
  • DSTI (Debt Service to Income). Tento ukazatel je v podstatě procentní podíl celkové výše všech měsíčních splátek na čistém měsíčním příjmu žadatele o úvěr. ČNB stanovila tento ukazatel na 45 % (50 % pro mladé do 36 let).
  • LTV (Loan to Value). Tento ukazatel znázorňuje procentní poměr mezi výší úvěru a hodnotou zastavené nemovitosti. ČNB jej změnila z 90 % na 80 % (90 % na výjimku u lidí ve věku do 36 let, kteří si pořizují vlastní bydlení).

Hypotéka zpřísnění podmínek

Odborníci tvrdí, že největším problémem je právě poslední zmíněný ukazatel LTV. V praxi to totiž znamená, že když budete chtít získat úvěr 4 miliony korun, budete muset mít naspořeno 800 000 Kč (namísto 400 000 Kč). A to už je velký rozdíl. Naštěstí to platí jen pro lidi starší 36 let. Když sečteme tato nová opatření s tím, jak rychle rostou úrokové sazby, je jasné, že dosáhnout na hypotéku bude stále těžší.

Určit optimální prodejní cenu nemovitosti je celkem umění a nejlépe vám s tím poradí zkušený makléř nebo realitní kancelář. Když chcete nemovitost prodat, určitě se vyplatí spolupracovat s odborníky, kteří budou na vaší straně a celým procesem vás bezpečně provedou. Přece jen jde o hodně peněz.

Úspěšně jsem zrealizovala již 72 realitních případů. NEPRODÁVÁM PRVNÍMU ZÁJEMCI – VŽDY PRODÁM ZÁJEMCI, KTERÝ NEBÍDNE NEJVÝHODNĚJŠÍ TRŽNÍ KUPNÍ CENU.

Ráda s Vámi u šálku dobré kávy ☕️ v naší DELUX kanceláři na adrese Brno, Křenová 538/22 proberu vše co potřebujete v oblasti nemovitostí a jejich financování.

M: +420 735 795 231
E: dagmar.micikova@re-max.cz

W: www.remaxdelux.cz/dagmar-micikova

O mně

„MILUJI, CO DĚLÁM. DĚLÁM, CO MILUJI!“

V realitách pracuji šestým rokem. Zrealizovala jsem více jak 125 realitních případů. Každoročně získávám Ocenění TOP mimořádných makléřů sítě "RE/MAX ČR".V březnu 2024 jsem byla nejlepším makléřem naší kanceláře DELUX a nejúspěšnějším makléřem regionu MORAVA.   

 

Pomu i Vám! Potřebujete poradit v oblasti  prodeje, pronájmu, dědických řízeních či financování nemovitostí?

 

Jsem vdaná, mám 18-letou dceru Terezku a dospělého syna Patrika. Relaxuji procházkami v přírodě, miluji moře a cestování. Ráda si doma na terásce něco pěkného přečtu nebo si zajdu s přáteli někam na vínko. S dcerou rády experimentujeme v kuchyni.

Pomáhám majitelům nemovitostí zorientovat se na současném realitním trhu tak, aby prodali svou nemovitost bezpečně, rychle a s co nejvyšším ziskem. Dělat lidem radost je mým životním krédem. Svoji tvář neschovávám. Za své služby svým klientům ručím, vždy se k práci stavím profesionálně s největší péčí. Mým cílem je reality dělat jinak - nejlíp!

Individuálnímu přístup k prodávajícímu a kupujícímu je samozřejmostí. Díky moderním technikám, profesionálnímu marketingu dokáži Vaši nemovitost prodat za NEJVYŠŠÍ TRŽNÍ CENU. Na službách nikdy nešetřím - k nemovitostem nechávám dělat profesionální fotografie, točím videoprodhlídky a virtuální 3D prohlídky, samozřejmostí jsou půdorysy, pokud je to vhodné dělám Home staging.

 

Reference klientů, kteří využili moje služby:

www.remax-czech.cz/reality/re-max-delux/dagmar-micikova

www.remaxdelux.dagmar-micikova/reference

Potřebujete znát tržní cenu vaší nemovitosti? Chci odhad ZDARMA.

 

Dagmar Mičíková

Makléř

Certifikáty

Diplom 2 _březen Diplom -březen Diplom_202310 100_percent 195x200_RMX_Aukcni_specialista Certifikovaný-makléř-2_rgb Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.