RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Doporučitelská provize - odměna za doporučení klienta

Postup při vyplácení odměny


Tak jako v jiných oborech, tak i v realitách funguje systém odměn za doporučení klienta. Obvykle to funguje tak, že pokud doporučíte klienta co má v plánu prodat nemovitost, a ten se s makléřem dohodne na spolupráci, tak při úspěšné realizaci obchodu doporučitel dostává odměnu. Nejčastěji to je procento z provize makléře, například 5-10%.

Systém doporučitelské provize je výhodný pro všechny tři strany. Prodávající dostane kvalitní služby renomované kanceláře, doporučitel si vydělá slušné peníze, a nakonec je spokojený i makléř, který získal nového spokojeného klienta. Do budoucna mají lidé motivaci makléře doporučovat, a spokojený klient se na ni v případě potřeby znovu obrátí.

Doporučuje se pouze spolehlivá RK!

Když někdo doporučuje realitní kancelář za doporučitelskou provizi, pak by měl být přesvědčen o tom, že realitka je spolehlivá a nabízí profesionální služby. Je nesmysl doporučovat přátelům, rodině a známým někoho, kdo nenabízí kvalitní služby. I proto si dobře rozmyslete, koho doporučujete. Navíc se vyplatí domluvit přímo s makléřem na provizi předem, ideálně s výhledem do budoucna, tedy že ji budete doporučovat dlouhodobě. Pro vás je to přivýdělek v řádech tisíců korun, pro realitku zase zdroj klientů.

Tipařina, jak se doporučování klientů za provizi také říká, je běžná věc. Jen je potřeba předem určit její rámec a podmínky. Základní podmínka je jasná - určená provize se vyplatí jen v případě, že doporučený klient využije služeb vybrané realitní kanceláře. Provize se pak vyplácí po skončení obchodního případu.

13.6.2023

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.