Když vás osloví klient, kterému vás doporučili jeho přátelé, rodina či známí, je to velká pocta. Znamená to, že svou práci děláte dobře. Takové doporučení je nejlepší reklama, získáváte tak klienty, kteří nehledají nikoho dalšího, důvěřují vám a celkově se s nimi výborně spolupracuje. Když vás lidé doporučují, je to známka kvality a profesionálního přístupu. Doporučení je jednoduše tím nejdůležitějším kritériem hodnocení spokojenosti klienta. A to platí nejen v realitách, ale ve všech oborech!
Úspěšný makléř obvykle nehraje na kvantitu, ale na kvalitu. Nejde o to, rychle byt pronajmout, nebo co nejrychleji prodat, je potřeba dát do každého případu maximum tak, aby byl klient spokojený. Není zde ani prostor pro chyby, protože jde často o velké peníze a celoživotní úspory klientů. Navíc se vyplatí jednat slušně a férově se všemi zúčastněnými stranami, protože i prodávají i kupující mohou být v budoucnu vašimi klienty, nebo vaše služby doporučovat. Proto je na prvním místě profesionalita, slušnost a kvalita služeb.
Makléř může požádat své klienty o reference, které pak zveřejňuje na svém webu nebo je prezentuje i jinde. I tyto reference jsou důležité, a když je s vámi klient spokojen, pak vám mohou pomoci přilákat další klienty. Když něco náhodou nevyjde, je potřeba pořád jednat slušně, s nadhledem, a postavit se k problému čelem. Negativní reference jsou velmi nebezpečné a mohou vám velmi rychle poškodit dobré jméno, které si budujete dlouhá léta.
Když se dozvíte, že vás někdo doporučuje, je na místě za to i nějakou vhodnou formou poděkovat. Stačí SMSka, děkovný email, telefonát nebo klidně i ústní zmínka. Tady záleží na vaší strategii, protože když budete odměňovat lidi, kteří vás doporučují, můžete tak získat ještě více klientů!
19.3.2021
Na práci realitního makléře mě baví především rozmanitost, kontakt s lidmi a možnost pomoci jim nejen prodat, či pronajmout nemovitost, ale často tím i vyřešit velké životní změny. Každý obchod je jiný a díky tomu se mohu neustále osobnostně i profesně posouvat.
Ke klientům přistupuji s upřímností, empatií a lidskostí. Vždy mě zajímá jejich důvod prodeje, jejich příběh. Jen tak jim mohu nabídnout řešení, které dává smysl. Umím spojit lidský přístup s vysokou profesionalitou a dotáhnout věci do úspěšného konce.
Při své práci využívám veškeré dostupné nástroje jako profi fotky, videoprohlídky, homestaging, 3D půdorysy, práci se sociálními sítěmi atp. Nezapomínám ani na offline marketing a sílu osobních kontaktů.
Nezáleží, zda prodáváte byt, dům, pozemek nebo hledáte nájemníka, vždy udělám maximum, aby byl výsledek ten nejlepší možný. A abyste se cítili, že jste v dobrých rukou.
Ve volném čase vyhledávám klid i energii, miluji české hory, dobré jídlo, sport, knihy, přátele a rodinu. Věřím v to, že realitní profík může být zároveň nejen zdatný odborník, ale také upřímný, ferový a lidský partner, který vás provede celým procesem s lehkostí.