Jak se počítá provize při prodeji nemovitostí

Když spolupracujete při prodeji nemovitosti s makléřem nebo realitní kanceláří, logicky jim za to něco zaplatíte. V praxi se jedná o provizi z prodeje nemovitosti, ale ta může mít různé podoby. Výše provize, její výpočet a způsob jejího zaplacení, to vše bude uvedeno ve zprostředkovatelské smlouvě.

Nejčastěji se provize stanovuje některým z těchto 3 způsobů:

  • Fixní provize. Jednoduchá varianta, kdy se provize určí přímo v konkrétní výši a bez ohledu na reálnou výši konečné kupní ceny. Například se strany domluví na fixní provizi 100 000 Kč, která bude vyplacena po splnění specifikovaných podmínek.
  • Provize procentem. Další variantou je provize jasně daným procentem z kupní ceny. Dohoda může být například 5 % + DPH, což znamená, že když se nemovitost prodá za 2 000 000 Kč, pak provize činí 100 000 Kč + DPH. Jednoduchá varianta.
  • Navýšení provize. V tomto případě je provize stanovena nepřímo. Ve smlouvě se uvede například požadovaná cena 3 000 000 Kč, a když se realitní kanceláři podaří prodat nemovitost třeba za 3 500 000 Kč, pak má třeba realitka z 500 000 Kč domluvené určité procento.

Existují i další způsoby vypočítání provize, ale uvidíte, s čím přijde vaše realitní kancelář. Každý způsob má totiž své výhody a nevýhody, někdy chybí motivace pro realitní kancelář, jindy se zase těžko nemovitost prodává za vysokou cenu.

25.8.2021

O mně

Na práci realitního makléře mě baví především rozmanitost, kontakt s lidmi a možnost pomoci jim nejen prodat, či pronajmout nemovitost, ale často tím i vyřešit velké životní změny. Každý obchod je jiný a díky tomu se mohu neustále osobnostně i profesně posouvat.

 

Ke klientům přistupuji s upřímností, empatií a lidskostí. Vždy mě zajímá jejich důvod prodeje, jejich příběh. Jen tak jim mohu nabídnout řešení, které dává smysl. Umím spojit lidský přístup s vysokou profesionalitou a dotáhnout věci do úspěšného konce.

 

Při své práci využívám veškeré dostupné nástroje jako profi fotky, videoprohlídky, homestaging, 3D půdorysy, práci se sociálními sítěmi atp. Nezapomínám ani na offline marketing a sílu osobních kontaktů.

 

Nezáleží, zda prodáváte byt, dům, pozemek nebo hledáte nájemníka, vždy udělám maximum, aby byl výsledek ten nejlepší možný. A abyste se cítili, že jste v dobrých rukou.

 

Ve volném čase vyhledávám klid i energii, miluji české hory, dobré jídlo, sport, knihy, přátele a rodinu. Věřím v to, že realitní profík může být zároveň nejen zdatný odborník, ale také upřímný, ferový a lidský partner, který vás provede celým procesem s lehkostí.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.