Když prodáváte nemovitosti, pak jste určitě podnikatel ne zaměstnanec, a to i v případě, že pracujete pro realitní kancelář. Co je však lepší a výhodnější? Být zaměstnanec nebo podnikatel? Na to neexistuje jednoznačná odpověď hlavně proto, že každý je jiný a má jiné potřeby. V tomto článku se krátce podíváme na výhody a nevýhody obou variant.
Mezi hlavní výhody zaměstnaneckého poměru patří pravidelný plat, zaměstnanecké benefity (třeba placená dovolená), většinou stálá pracovní doba, po pracovní době klídek, a také fakt, že neinvestujete vlastní kapitál, čímž neriskujete jeho ztrátu.
Mezi nevýhody se dá zařadit to, že nejste flexibilní ve využívání svého času, v pracovní době patří váš čas vašemu zaměstnavateli. Pracujete s lidmi, které jste si nevybrali, ohodnocení práce záleží na zaměstnavateli, mohou vás kdykoliv propustit, musíte dělat i práci, která vás nebaví apod.
Výhod je zde spousta, ale je otázka, jak se na ně, kdo dívá. Podnikatel o svém příjmu rozhoduje sám. Když je schopný, má dobré nápady a správné lidi kolem sebe, může si vydělat mnohem více než zaměstnanec. Je pánem svého času. Může dělat to, co ho baví. Podnikatel má velkou motivaci a může tak realizovat své sny.
Mezi nevýhody podnikání patří určitě to, že nese všechna rizika sám. Hlavně na začátku je obvykle potřeba do podnikání vložit nejen čas a úsilí, ale také určitý kapitál. Je potřeba na sobě pracovat.
Vyrůstal jsem v prostředí, kde se nemovitosti vždycky řešily – pozemky, budovy, stroje. V naší rodině se majetek nikdy nebral jen jako „věc“. Byl za tím vždycky příběh, práce, emoce. A možná i proto dnes přistupuju ke každému prodeji s respektem, strategií a důrazem na detail.
Mojí prioritou je férové a funkční řešení – od první schůzky až po předání klíčů. Využívám moderní nástroje jako je profesionální prezentace, video, půdorysy, efektivní propagace na sociálních sítích i realitních serverech. V kombinaci se zázemím kanceláře RE/MAX Delux to znamená jedinou věc – že svou práci můžu dělat pořádně.
Ať už jde o menší byt nebo rozsáhlý pozemek, každý obchod si zaslouží individuální přístup. Rád vám ukážu, jak může vypadat realitní služba, která dává smysl.