Když prodáváme nemovitost, náš cíl je obvykle jasný. Prodat nemovitost co nejrychleji za cenu, kterou určíme. Ne vždy se to podaří. Obecně platí, že když už se nám však daří sehnat zájemce, kteří přijdou na osobní prohlídku, je to půlka cesty k vítězství. Co však dělat, když zájemce máme, ale nakonec nikdo z nich nemovitost nekoupí? Něco je asi špatně. Nejspíše to nebude přemrštěná cena, protože tu obvykle zájemci znají už předem. Kde je tedy problém?
I když prohlídky nekončí prodejem, využijte je alespoň k tomu, abyste zjistili, proč potencionální kupci nakonec vaši nemovitost nechtějí. Získejte od nich zpětnou vazbu. Zeptejte se, proč dům nechtějí koupit, co jim vadí, a co by muselo být jinak, aby dům koupili. Nejspíše tak zjistíte, kde je zakopaný pes. Může se objevit problém, který se u zájemců opakuje. Může to být například příliš tmavý prostor, ale také to, že je kolem domu moc rušná ulice.
Když se zájemcům zdá dům moc tmavý, můžete přidat osvětlení, sundat záclony, vymalovat stěny bílou barvou. Stejně tak jde vyřešit řada dalších překážek. Když však vadí zájemcům rušná ulice, těžko s tím něco uděláte. Každopádně je dobré vědět, co lidem vadí. Když už nevíte kudy kam, vždycky pomáhá snížení prodejní ceny.
Když jste prodávali sami a nedařilo se, určitě oslovte zkušenou realitní kancelář. Je jasné, že makléř při prohlídkách zjistí od zájemců ještě více než vy. Přece jen se k němu mohou zájemci chovat jinak než přímo k majiteli. Realitka vám navíc pomůže se získáváním dalších zájemců, zlepší vaši prezentaci a pomůže vám dotáhnout prodej nemovitosti do úspěšného konce.
28.1.2021
Vyrůstal jsem v prostředí, kde se nemovitosti vždycky řešily – pozemky, budovy, stroje. V naší rodině se majetek nikdy nebral jen jako „věc“. Byl za tím vždycky příběh, práce, emoce. A možná i proto dnes přistupuju ke každému prodeji s respektem, strategií a důrazem na detail.
Mojí prioritou je férové a funkční řešení – od první schůzky až po předání klíčů. Využívám moderní nástroje jako je profesionální prezentace, video, půdorysy, efektivní propagace na sociálních sítích i realitních serverech. V kombinaci se zázemím kanceláře RE/MAX Delux to znamená jedinou věc – že svou práci můžu dělat pořádně.
Ať už jde o menší byt nebo rozsáhlý pozemek, každý obchod si zaslouží individuální přístup. Rád vám ukážu, jak může vypadat realitní služba, která dává smysl.