Hypoteční trh oproti všem negativním předpokladům stále roste, banky hlásí za léto rekordní výsledky!

Na jaře z důvodu koronavirové pandemie došlo ke krátkodobému poklesu poptávek u hypotečních úvěrů, v průběhu prázdnin tomu bylo ovšem zcela naopak: objem poskytnutých hypotéčních úvěrů výrazně rostl. Červenec letošního roku byl s celkovým objemem poskytnutých hypoték ve výši téměř 21,6 miliardy korun dokonce rekordní.

Motivačním prvkem bylo pro řadu klientů snižování úrokových sazeb ze strany bank, dalším a neméně důležitým faktorem je uvolnění některých doporučených omezení ČNB, která mají vliv na bonitu klienta (LTV, úvěrové parametry DSTI a DTI).

Vzrostla také průměrná výše hypotečního úvěru, která se meziročně zvýšila z 2,5 na 2,75 milionu korun. Banky celkem poskytly zhruba 7 900 hypoték, což je zhruba o 16 procent více než v minulém období. Věříme, že vývoj v oblasti hypotečního trhu bude nadále takto pozitivní, a odhadujeme, že objem poskytnutých hypoték bude za rok 2020 vyšší než 200 miliard korun.

1.10.2020

O mně

Vyrůstal jsem v prostředí, kde se nemovitosti vždycky řešily – pozemky, budovy, stroje. V naší rodině se majetek nikdy nebral jen jako „věc“. Byl za tím vždycky příběh, práce, emoce. A možná i proto dnes přistupuju ke každému prodeji s respektem, strategií a důrazem na detail.

 

Mojí prioritou je férové a funkční řešení – od první schůzky až po předání klíčů. Využívám moderní nástroje jako je profesionální prezentace, video, půdorysy, efektivní propagace na sociálních sítích i realitních serverech. V kombinaci se zázemím kanceláře RE/MAX Delux to znamená jedinou věc – že svou práci můžu dělat pořádně.

 

Ať už jde o menší byt nebo rozsáhlý pozemek, každý obchod si zaslouží individuální přístup. Rád vám ukážu, jak může vypadat realitní služba, která dává smysl.

Petr Molčík

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.