Jaké nemovitosti v Česku si kupují cizinci

Je zajímavé, že před dvaceti lety si u nás kupovali cizinci hlavně luxusní nemovitosti, v Praze, v Brně, případně v dalších turistických lokalitách. Kupovali i více než 50 % luxusních nemovitostí. Dnes už to není tak časté, drtivou většinu nemovitostí kupují lokální kupci, tedy Češi. Co se týká cizinců, pořád je nejvíce lákají investiční nemovitosti, i ty luxusní, kde statistiky uvádějí, že tvoří zhruba čtvrtinu klientely, ale už jich nekupují tolik jako dříve. Prsty v tom má určitě i pandemie koronaviru.

Obecně platí, že cizinci mají největší zájem o developerské projekty, ať už jsou to klasické byty nebo luxusní nemovitosti. Starší byty v panelových domech pak prakticky nekupují. Cizinci nákup nemovitosti nejčastěji vnímají jako investici, dvě třetiny z nich jsou obyvatelé Evropské unie.

Jaké národnosti nejčastěji kupují nemovitosti v ČR

Co se týká konkrétních národností, většinou jde o Rusy a občany Evropské unie (Slováci, Poláci, Němci, Rakušané… ). Následují Izraelci a klienti z Arabského poloostrova a Asie. Nejraději kupují malé byty 1+kk nebo 2+kk, ideálně v centru Prahy, v Českém Krumlově, v Karlových Varech nebo v centru Brna. Vlastní bydlení tady v Česku moc často nehledají.

Když prodáváte nemovitost, která by mohla oslovit i cizince, ideální je oslovit takovou realitní kancelář, která s tím počítá a tvoří inzeráty i ve více jazycích a tyto inzeráty k cizincům i dostane. Cizinci sice tvoří jen zlomek potencionálních zájemců, ale pořád se vyplatí oslovit i je. Hlavně u některých typů nemovitostí.

25.12.2021

O mně

Vyrůstal jsem v prostředí, kde se nemovitosti vždycky řešily – pozemky, budovy, stroje. V naší rodině se majetek nikdy nebral jen jako „věc“. Byl za tím vždycky příběh, práce, emoce. A možná i proto dnes přistupuju ke každému prodeji s respektem, strategií a důrazem na detail.

 

Mojí prioritou je férové a funkční řešení – od první schůzky až po předání klíčů. Využívám moderní nástroje jako je profesionální prezentace, video, půdorysy, efektivní propagace na sociálních sítích i realitních serverech. V kombinaci se zázemím kanceláře RE/MAX Delux to znamená jedinou věc – že svou práci můžu dělat pořádně.

 

Ať už jde o menší byt nebo rozsáhlý pozemek, každý obchod si zaslouží individuální přístup. Rád vám ukážu, jak může vypadat realitní služba, která dává smysl.

Petr Molčík

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.