Když spolupracujete při prodeji nemovitosti s makléřem, určitě je důležité jej nějak pozitivně motivovat. Tato motivace je hlavně systém a výše provize, ale kromě toho se vyplatí dát makléři plnou důvěru. To znamená, že je nejlepší oslovit s prodejem jen jednoho jediného makléře, který vás bude výhradně zastupovat. Když makléř ví, že nemovitost prodává jen on sám, pak se jeho motivace zvyšuje. Bude se vaší nemovitosti věnovat na 100 %, což pozitivně ovlivní celý průběh obchodu.
Kromě plné důvěry je zde i motivace finanční, tedy výše provize. Tady se používá více variant, jak provizi určit, ale makléř vám jistě nabídne takovou, která jej bude motivovat. Může to být třeba tak, že společně určíte prodejní cenu nemovitosti, a z této ceny dostane makléř určité procento. K tomu může být bonus, že když se makléři podaří prodat nemovitost ještě dráž to, co bude nad dohodnutou cenu, tak si rozdělíte.
Výše provize, způsob jejího výpočtu a výhradní zastoupení, to jsou asi ty nejdůležitější motivační faktory pro každého makléře. Spolehlivý, férový a ambiciózní makléř má však obvykle i vnitřní motivaci. Dokončit zakázku, uspokojit klienta, posunout se zase dál.
Když budete vybírat makléře nebo realitní kancelář, která vám bude stát po boku při prodeji vaší nemovitosti, určitě se o motivace makléře pobavte a ujasněte si způsob provize a hlavně to, jestli vyhovuje oběma stranám.
17.11.2021
Vyrůstal jsem v prostředí, kde se nemovitosti vždycky řešily – pozemky, budovy, stroje. V naší rodině se majetek nikdy nebral jen jako „věc“. Byl za tím vždycky příběh, práce, emoce. A možná i proto dnes přistupuju ke každému prodeji s respektem, strategií a důrazem na detail.
Mojí prioritou je férové a funkční řešení – od první schůzky až po předání klíčů. Využívám moderní nástroje jako je profesionální prezentace, video, půdorysy, efektivní propagace na sociálních sítích i realitních serverech. V kombinaci se zázemím kanceláře RE/MAX Delux to znamená jedinou věc – že svou práci můžu dělat pořádně.
Ať už jde o menší byt nebo rozsáhlý pozemek, každý obchod si zaslouží individuální přístup. Rád vám ukážu, jak může vypadat realitní služba, která dává smysl.