RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Víte, jaký budete mít jako realitní makléř doopravdy plat?

Přemýšlíte nad tím, že se stanete realitním makléřem a budete pracovat na sebe nebo třeba v nějaké realitní kanceláři? Pak vás jistě zajímá plat, co budete muset z provize ještě platit a kdy se vám začnou všechny investované peníze vracet. Právě o tom bude tento článek.

Jaký má realitní makléř plat?

V článku se dočtete:

Být realitní makléř je výzva i dobrodružství

Povolání realitního makléře představuje vytouženou kariéru pro mnoho lidí. Jde o velmi pestrou práci s velmi zajímavým platem, při které máte navíc pracovní dobou pod kontrolou. Cesta k úspěchu v této branži ale není jednoduchá. Statisticky totiž 90 % všech začínajících makléřů skončí.

Proč tomu tak je? Na realitním trhu je obrovská konkurence a začátky realitního makléře jsou náročné. Čeká vás totiž osvojení mnoha teoretických i praktických znalostí i nejmodernějších technologií. Budete se muset vyznat v právu, daních, psychologii, vyjednávání, ale i v propagaci sebe i nemovitosti. První faktura pak často přijde na řadu až třeba po půl roce plného nasazení.

To samozřejmě není pro každého, ale pokud vytrváte, odměnou je pestrá a nadprůměrně ohodnocená práce. Více jsme o tom již psali ve článcích Jak se stát úspěšným realitním makléřem, Jaký je první rok realitního makléře, Proč jako makléř s RE/MAX Delux spíše uspějete.

Jaký má realitní makléř plat?

Hned zpočátku je třeba upozornit, že realitní makléř nemá fixní plat. Jeho plat vychází z provize, kterou dostane za prodanou nemovitosti. Je proto závislý na tom, kolik prodá měsíčně nemovitostí. V platu jste tedy často nejvíc limitování hlavně svým časem, schopnostmi a zájmem klientů o vaše služby.

Provize dobrého realitního makléře se pak pohybuje mezi 4-6 % z prodejní ceny nemovitosti. V případě prodeje bytu 2+1 v Praze za 6 275 000 Kč tedy získáte 251 000 Kč až 376 500 Kč. Proto pokud jste jako makléř opravdu šikovní, můžete si klidně vydělat i více než půl miliónu měsíčně. Je to ale čistý zisk?

Jaký je čistý výdělek realitního makléře?

Výše uvedené číslo není čistý výdělek. Ten je nižší o odvody realitní kanceláři, ve které pracuje, o daně, zdravotní a sociální, pojištění, účetnictví, ale i propagaci, prezentaci a právní služby. Pojďme se na to podívat blíže.

Odvod realitní kanceláři – Vždy záleží na konkrétní kanceláři. Některé po svých makléřích chtějí až 50 % provize. Provize navíc zpravidla souvisí se zkušeností – čím míň zkušený makléř jste, tím víc potřebuje podpory a tím více platíte realitní kanceláři. Například my v RE/MAX Delux chceme po začátečnících, kteří potřebují vzdělání a podporu, 50 %, ale po top makléřích už jen 20 %. Tím jsme výjimeční.

Daně – Pokud se stanete plátci DPH budete sice fakturovat o 21 % více ale budete muset i DPH odvádět státu a budete si též platit účetní. Také nezapomínejte na daň z příjmu ve výši 15 % z čistého zisku, případně můžete odvádět daně paušální měsíční částkou.

Sociální a zdravotní pojištění – S živností souvisí i měsíční platby sociálního a zdravotního pojištění. Minimální výše pojištění dosahuje v roce 2024 hodnoty 3 852 Kč za sociální pojištění a 2 968 Kč za zdravotní pojištění.

Pojištění profesní odpovědnosti – Další nutný výdaj je platba pojištění profesní odpovědnosti. To si musíte jako makléř sjednat dle Zákon o realitním zprostředkování. U nás jelikož jsme franšíza stačí roční pojištění za cca 1.500 Kč.

Náklady spojené s prodejem nemovitosti – Sem patří určitě výdaje za homestaging, profesionální fotky, videoprohlídku, 3D videoprohlídku, 2D a 3D půdorysy i další prezentační materiál. Další velká položka je pak propagace, jejíž součástí je inzerce na realitních portálech, reklama na sociálních sítích a propagační plachty nebo třeba letáky. To vše jsou často desítky tisíc vynaložených během prodeje.

Vzdělání a seberozvoj – Zejména pokud budete pracovat jen sami bez opory realitní kanceláře, budete muset zpočátku investovat značnou částku do vzdělání v propagaci, prezentaci, současných technologiích apod.

Jako realitní makléř dostanete první výplatu často až za půl roku

Zejména jako začínající makléř musíte počítat s tím, že první výplatu získáte až po několika měsících. Realita je taková, že i za podpory realitní kanceláře se dočkáte první faktury za prodej obvykle tak za 4-6 měsíců. Musíte být tedy připraveni, že zpočátku do své kariéry investujete až 200 tisíc Kč.

Jaký má realitní makléř plat - provizi?

Jaké zázemí a plat získáte v RE/MAX Delux?

Obrovskou výhodou práce pro RE/MAX Delux v Brně je zásadní důraz na vzdělání a podporu začínajících makléřů. Jen skvělí realitní makléři totiž dělají skvělou realitní kancelář. Proto přijímáme jen takové, u kterých si myslíme, že to zvládnout, a investujeme do nich maximum. Není tak vůbec náhoda, že 50 % našich nováčků opravdu uspěje.

Všechny nejdůležitější znalosti a schopnosti vás naučíme do půl roku a pomůžeme vám i s náborem první nemovitosti, popř. i s jejím prodejem. Obrovskou výhodou je také to, že vám necháme až 80 % z provize. Za tento poplatek budete mít pravidelná školení, zázemí luxusních kanceláří blízko centra Brna, podporu i mnoho dalšího.

Další velkou výhodou je naše dobré jméno, které i vám dodá důvěryhodnost a pomůže vám již od počátku získat snadněji klienty. Byli jsme totiž 4x za sebou zvoleni jedničkou mezi realitními kancelářemi na Moravě a takřka 1 300 klientů na Firmy.cz a Google nás ohodnotilo téměř dokonalou známkou 4,9/5.

Pokud tedy chcete maximalizovat šanci na úspěch a nastoupit do realitní kanceláře, které na svých makléřích záleží, RE/MAX Delux je jasnou volbou. Více jsme o tom psali třeba již ve článku Proč právě s RE/MAX Delux uspějete nebo na stránce Práce pro RE/MAX Delux.

Máte jakékoliv dotazy k platu realitního makléře nebo ke spolupráce s námi? Ozvěte se!

 

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.