Marketingové nástroje při prodeji nemovitosti

Kvalitní a dobře zvládnutý marketing je zásadní, respektive nejdůležitější věcí při prodeji nebo pronájmu nemovitosti. Každá nemovitost vyžaduje individuální přístup a promyšlený marketingový plán, protože každá zakázka je jiná a vyžaduje extra péči. Profesionálně zpracovaná prezentace a správně zvolená marketingová strategie dokáže zacílit na co největší množství potencionálních zájemců. Ruku v ruce tak výrazně zvyšuje šanci na úspěšný a rychlý prodej nemovitosti za co možná nejvyšší cenu.

Marketing při prodeji nemovitosti

Marketingových nástrojů a možností, jak nejlépe zobchodovat nemovitost je celá řada (několik desítek). Některé nástroje patří k našemu přísně střeženému know-how, ale ty, které můžeme zveřejnit a měl by využít každý správný makléř (prodávající), naleznete v tomto přehledu:

Odhad tržní ceny nemovitosti před prodejem

Stanovuje se na základě zkušeností, znalosti trhu, lokality a cenové mapy, důležitá je práce s cenou a správně zvolená prodejní metoda (např. formou aukce…). 

Před prodejem nemovitosti je základ nastavit správnou prodejní cenu. V opačném případě, kdy je cena nastavena vysoko, se často docílí opačného efektu a majitel nakonec paradoxně za nemovitost utrží méně peněz (ležáky na trhu, čeká se opakovaně na slevu, zprofanovaná nabídka atp.). Dnes stále populárnější aukční způsob naopak dokáže získat maximu z trhu, ale je tu nutná znalost legislativy a zvládnutý celý proces, abyste se nedopustili protiprávního jednání. Stejně jako v obchodě, když si chcete koupit nějaký výrobek a na kase vám naúčtují jinou cenu, než je „v regálu“, proto se nejprve poraďte s odborníkem, jak tuto situaci případně vyřešit.

Home-staging    

Tato marketingová metoda má za úkol zdůraznit přednosti nemovitosti, odosobnit interiér pro co nejširší spektrum zájemců, ukázat nemovitost v co nejlepším světle, a přitom zachovat její autentičnost. Na trhu je celá řada specializovaných firem či realitních kanceláří, které toto dokáží profesionálně zařídit.

Fotografie a videoprohlídka

V inzerátu musí být vždy vložené profi fotky, vyhotovené ve vysoké kvalitě. Ideálně poutavě zpracovaná videoprohlídka, která přidá nabídce na atraktivitě a měla by být v dnešní době již samozřejmostí. Vždy chtějte od své RK jen to nejlepší!

Půdorys 

Do inzerátu byste měli ideálně vložit přehledný 2D nebo 3D půdorys s jednotlivými rozměry místností, poskytující důležité informace pro kupujícího o dispozičním řešení nemovitosti. Půdorys nestačí namalovaný na papíře naskenovat! Dokonce v tomto případě i profesionální zpracování není správná varianta. Kupec se potřebuje v dispozici vyznat, a ne číst kóty určené pro architekty!

Inzerce na realitních serverech

Inzerování na nejsledovanějších placených realitních portálech je nezbytnou nutností. V žádném případě neinzerujte nemovitosti na neplacených portálech, bazarech atp.! Tímto byste degradovali cenu Vaší nemovitosti. Pamatujte, hledáte kupce, který má peníze a ne spekulanta, který Vaši nemovitost pouze pře-prodá se ziskem!

Inzerce na sociálních sítích a online reklama

Možnost placené kampaně se zacílením na určitou věkovou či zájmovou skupinu v dané lokalitě je dnes již běžná technika úspěšného prodeje. Dokonce díky retargetingu (remarketingu) můžete opětovně oslovovat potenciální klienty, které nemovitost zaujala, zvyšujete tím pravděpodobnost výhodné transakce.

Reklamní banner (plachta)

Může oslovit i skupinu, která nemovitost ke koupi vyloženě nehledá, starší generaci, která nevyužívá internet, sousedy, kolemjdoucí a další skupiny lidí, na které bude působit Vaše outdorová reklama. Samozřejmě musí být zpracovaná profesionálně (kvalitní plachta, marketingové sdělení). Telefonní čísla na kartonu v okně či napsané „lihovkou“ a podobné aktivity Vám nepomohou, naopak uškodí. Podle statistik realitních kanceláří se až 20 % nemovitostí prodá díky tomuto marketingovému kanálu!

Letáková kampaň

Potřebujete oslovit prostě všechny! Kvalitně zpracovaný leták včetně fotek, přesné adresy, popisu nemovitosti na slušném papíře by se měl objevit ve všech stránkách, nástěnkách vchodů, obchodních center atd. v bezprostřední lokalitě prodávané nemovitosti. Opět touto technikou maximalizujete nalezení toho nejlepšího kupce.

Databáze kontaktů realitní kanceláře

Každá správná realitní kancelář všechny kontakty pečlivě schraňuje a může nalézt kupce pro Vaši nemovitost ve své databázi. Velké sítě mají k dispozici dokonce kontakty i na zahraniční kupce. Od menší kanceláře vyžadujte alespoň oslovení jejich klientů.

Spolupráce s dalšími RK

Vždy trvejte na tom, abyste prodávali nemovitost s kanceláří, která spolupracuje napříč všemi značkami na trhu! Kanceláře se mezi sebou domluví a provizi si spravedlivě podělí. Jestliže Vaše kancelář nechce spolupracovat s jinými subjekty okamžitě vypovězte smlouvu! Můžete tak přijít a kupce, který chce realizovat koupi jen přes konkrétního makléře. Realitní sítě díky vnitřním systémům k této marketingové aktivitě již přímo makléře vybízí, takže pak Vaši nemovitost může v jenom čase prodávat klidně stovky makléřů! Tyto spolupráce jsou naprosto běžné jak ve světě, tak u nás.

Shrnutí marketingových aktivit

Dobře nastavený marketingový plán vyžaduje zkušenost a znalost lokálního realitního trhu. Stojí jistě nemalé peníze, ale můžete si být jisti, že jde o dobrou investici s vysokou návratností! Nikdy nešetřete na marketingu Vaší prodávané nemovitosti, naopak, nakonec Vám zbude více peněz po prodeji!

19.4.2019

Další dotazy vám ráda zodpoví: Veronika Hyhlíková, telefon: 775 674 320, email: veronika.hylikova@re-max.cz

Veronika Hyhlíková realitní makléř